Starkx: Communicatie en projectmanagement




Staalbaard bier

Staalbaard blond. Blond bier met karakter. Vol van smaak en verrassend bitterfris. Een mooie doordrinker om bewust van te genieten. Maar hoe zet je een biermerk in de markt? Als je naast adviseur ook zelf de brouwer bent? Een jongensboek. Een avontuur dat Starkx is begonnen samen met Ottens Marketing.

Juni 2015. Het idee om een eigen biermerk te lanceren wordt geboren. Waarom? Passie en enthousiasme voor een prachtig product. En practise what you preach. Het wordt een stoer speciaal bier. Een mooi blond bier. Staalbaard. Een nieuw product in een volle (bier)markt met veel aanbod. In het jaar van de lancering van Staalbaard waren er zelfs meer brouwerijen in Nederland dan in België!

Waar te beginnen? Een proces waar alle aspecten aan bod komen; Van productontwikkeling tot merkidentiteit. Van distributie tot sales. Met proefsessies en marktonderzoek. En gepresenteerd op diverse evenementen. Een proces in ontwikkeling. Nog steeds. Het Staalbaard blond bier wordt door de gebruikers gewaardeerd met een ruime 8. De smaak staat. De online bestelmogelijkheid is op orde. En het bier is verkrijgbaar in diverse toonaangevende en sfeervolle Gronings café's en restaurants. We b(r)ouwen verder. Onder de naam Staalbaard VOF.

Meer weten over het proces achter de totstandkoming van Staalbaard of het product?
Of de smaak van dit succes proberen?

Dirk Wernik
info@staalbaard.nl of info@starkx.nl
+31(0)6 2950 5277